Blog - Nicole Schuring
17461
page-template-default,page,page-id-17461,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.9,wpb-js-composer js-comp-ver-4.9.1,vc_responsive

Blog

  • Pesten op school en de invloed van omstanders

    Een leerling die herhaaldelijk vervelende opmerkingen maakt tegen een medeleerling. Een kind dat regelmatig spullen wegneemt van een klasgenoot. Een leerling die online wordt lastiggevallen via sociale media. Pesten kan ernstige negatieve gevolgen hebben. Het kan emotionele effecten hebben zoals verdriet, angst, een laag zelfbeeld......

  • Hoe blijven we elkaar begrijpen?
    Rekkelijken en preciezen in Corona-tijd

    Iedere morgen wandel ik een rondje plas als start van de dag. Soms alleen, soms met anderen en altijd reflectief. Regelmatig komen de ervaringen van deze tijd ter sprake: ervaringen van onszelf, maar ook van onze kinderen en ouders. Het valt me op dat mensen......

  • De kracht van innerlijke vrede…..

    Op 15 februari woonde ik een bijeenkomst van Thomas d’Ansembourg bij. Hij vertelde over het verband tussen politieke vrede en innerlijke vrede.  Dat we miljoenen uitgeven aan defensie. Dat we dus wel weten hoe oorlog voeren moet. Maar wanneer, waar en hoe leren we over......

  • Perspectief bepaalt je focus: waarom kijken met een systeembril zinvol is

    In gesprek met een opdrachtgever, over de invulling van hun teambuilding die al lang gepland stond, kregen we doel en inhoud niet helder. En tijdens het fijne gesprek hoorde ik mezelf zeggen: “Misschien is een teamdag niet nodig en komt het niet op het juiste......

  • Hoe leuk het is om nieuwe dingen te leren!

    Vorige maand had ik een dag met een management team. Doel was om verdieping te krijgen in de samenwerking, zodat we beter gezamenlijk optrekken. Echt een dag gericht op de relatie tussen de teamleden. We begonnen die dag met het bespreken van de verwachtingen over......

  • Hoe kan je iemand helpen, die niet geholpen wil worden?

    Voor het eerst dit jaar was het einde van het schooljaar niet lekker druk maar stressvol. Drie weken voor het eindrapport bleek de kans groot dat mijn zoon zou blijven zitten. Een jongen van 1,87 die zou moeten doubleren in de 2e leek me geen......